Mijn eilandgevoel….

Dat Vlieland inspireert zal niemand ontkennen. Fotografen, kunstschilders, beeldhouwers, zilver- en goudsmeden. Allemaal geven ze hun vertaling van het ultieme eilandgevoel. Dichters als Slauerhoff en onze eigen eilanddichteres Gerda Posthumus leven zich op professionele wijze uit op het thema ‘Vlieland’.

Ook gasten die geen kunstenaar van beroep zijn voelen zich vaak zo verbonden met ons eiland dat ze dit op één of andere manier willen uiten.

Op de banden van de Vliehors expres staan regelmatig nieuwe gedichtjes en de hoeveelheid foto’s en schilderijen van de mooie luchten, natuur en zee is niet meer te tellen.

Onlangs kregen we een mooi gedichtje van Vlielief, een dame die Vlieland een warm hart toedraagt. Zij vertaalt dat zo:

Mijn eilandgevoel

 

Mijn eiland nodigt mij uit tot dichten

Mijn eiland met zijn vele gezichten

Mijn eiland is niet uit te leggen

Zelfs woorden kunnen het niet zeggen

 

Mijn eiland, het ruisen van de zee

Het neemt al mijn gedachten mee

Mijn gevoel is zo bijzonder

Het voelt echt als mijn kleine wonder

 

Mijn eiland, mijn energie, mijn doel

Ja, dit is echt mijn eilandgevoel!

 

Gedicht: Vlielief

Foto: Vlieland in Beeld

Geef een reactie

